booked.net

מוכנות לשעת חרום

להלן מספר הנחיות להתמודדות במצב חירום

בחירת מרחב מוגן
את המרחב המוגן נבחר לפי פרק הזמן העומד לרשותנו מרגע הישמע האזעקה, לפי סדר העדיפויות הבא:
1. מקלט ציבורי תמיד עדיף, בתנאי שניתן להגיע אליו בפרק הזמן הנדרש מרגע הישמע האזעקה (על פי מפת אזורי התגוננות וזמני ההתרעה שאפרסם בהמשך.
2. ממ”ד (מרחב מוגן דירתי) לאחר שסימנתם אותו בבית או בעבודה.
3. למי שאין ברשותו ממ”ד או מקלט זמין, יש לשהות בחדר פנימי כמה שיותר עם מינימום חלונות ופתחים, להשתופף על הרצפה ולכסות את הראש עם הידיים. * אין לבחור במטבח, בשירותים או מקלחת מחשש להתנפצות חרסינות, קרמיקות, מראות או זכוכיות כתוצאה מהדף.
זמן שהות מזמן ההתרעה במרחב המוגן
מזמן הכניסה למרחב המוגן שברשותכם, יש להשאר למשך 10 דקות . ניתן לחזור לשגרה בהעדר הוראות אחרות. חשוב להתרחק תמיד מחפצים לא מזוהים, רקטה או טיל המונחים על הארץ ולא התפוצצו ולהזמין את כוחות הביטחון.
כיצד יש להכין תכנית חרום משפחתית?
כבר ידוע לנו שהתמודדות טובה עם מצבי חירום מותנית בהכנה ובהיערכות מוקדמת. ההכנה במסגרת המשפחה חשובה מאוד ומומלץ שרוב העשייה תתבצע במסגרת זו. הצעד הראשון יהיה הכנת תוכנית חירום משפחתית. הכנת תוכנית חירום מתחילה מבירור סכנות אפשריות וזיהוי אזורי הסכנה בבית, בעבודה וכו’ ומסתיימת בתוכנית פעולה כתובה וידועה לכולם הכוללת: חלוקת תפקידים משפחתית, רכישת ציוד חיוני ושיחה משפחתית כולל תרגול תקופתי של מקרים ותגובות. בניית תוכנית שכזו מביאה לתוצאות חיוביות: הגברת התחושה שאנו מסוגלים להתמודד ולשלוט במצב החרום. הכרת האיום והבנת המשמעויות שלו בעבורנו. חלוקת תפקידים משפרת את התפקוד המשפחתי. קבלת החלטות בזמן אמת יעילה יותר כשנערכים מראש. הקטנת ההכחשה עם התקרבותו של מצב מאיים.
אופן הכנת התוכנית:
1. חשוב שכל המשפחה יכירו את הנחיות ההתגוננות במצבי חירום שונים וידעו כיצד לנהוג ולאן להיכנס או לצאת גם כשהם לא בבית או לבדם, שוחחו עם כולם על היערכות לאיומים שונים.
2. בררו מהו זמן ההתרעה העומד לרשותכם והיערכו בהתאם.
3. בחרו מרחב מוגן שתיכנסו אליו בעת אזעקה הסבירו לכולם את ההיגיון בבחירת מקום זה, ותרגלו כניסה מהירה אליו ביום ובלילה.
4.הגדירו חלוקת תפקידים בין בני המשפחה ותכננו היערכות על פי המאפיינים והצרכים הייחודים של משפחתכם.
5. הצטיידו בפריטים שיסייעו לכם להתמודד טוב יותר.
6. הכינו רשימת טלפונים של משטרת ישראל, מד”א, כב”א, פקוד העורף וכו’ כתבו את מספרי הניידים של כולם במקום ברור.
7. שוחחו עם בני המשפחה על היערכות למצבי חירום ההורים ינהלו את השיחה אך יש לשלב את הילדים בשיחה. מומלץ להעירך לשיחה מראש לפי: חישבו מהם הנושאים שתשוחחו עליהם, פנו זמן מתאים לשיחה וקיבעו מקום נוח לכולם, דברו על מצבי החרום השונים ועל דרכי התגוננות, אפשרו לילדים לדבר על תחושותיהם, הראו לילדים סרטי הדרכה המופיעים באתרי האינטרנט של פיקוד העורף

התחבר אל האתר
דילוג לתוכן