booked.net

לינה משותפת

הדים ותגובות – הערות והארות בעניין הלינה בחדרי ההורים בערבי שבת

אראלה ניר: ברצוני להתייחס לבעיית הלינה בבתי הילדים בכלל, ולאו דווקא בגנים, וזאת משתי נקודות מבט, אחת כמורה ושנייה כוועדת תרבות. לפי דעתי יש להקפיד על קיום הלינה בבתי הילדים במשך כל השבוע, כולל יום שישי. לא יתכן להוציא ילד מהבית ללילה אחד. מדוע לא לעוד לילות ? זה חוסר כל מסגרת. הבית מתפרק לחלוטין, לא ניתן לקיים כל פעילות מסודרת מכמה סיבות, אבל שורש הרע נעוץ בסגירת הבית בערב שבת.  ועדת תרבות שוללת בצורה נמרצת את הלינה בחדרים, היות וחלק גדול מהחברים יוצא ממעגל הפעילות בוועדה. הכוונה לכל אותם הורים צעירים הנשארים בחדרים, אין אנו יכולים לפנות אליהם, ולא לבנות עליהם כי נוכחותם במסיבה אינה וודאית.

נטע אייזן: באופן כללי אני בעד לינה פרטית, אבל לא כל זמן שאין על כל החלטה ואין סידורים מתאימים. אי אפשר לפי דעתי להוציא ילד מביתו לחדר ההורים לערב אחד.

רחל ציפורי: אינני יודעת מי החליט על לינה בחדרי ההורים בימי שישי, אבל אני סבורה שכאשר עשו זאת לא חשבו מספיק לאלו בעיות הדבר עלול לגרום והאם בכלל יש באפשרותנו מבחינה טכנית לעמוד בכך. כתוצאה מהסידור הזה ישנם היום בחדרנו 4 ילדים. השיכון בו אנו גרים לא נבנה לכך שיוכל לאכלס עוד ארבע נפשות, וזה לא משנה אם לערב אחד או ל – 7 ערבים בשבוע. אין מקום להעמיד 4 מיטות.

יעל זלצר: בכפר גלעדי התנהלו העניינים כך שההורים הביאו למצב שנסגרו בתי הילדים בשבת. לי אישית אין התנגדות שילדי יהיו בחדר לילה אחד, אם הדבר גורם להם הנאה – אני כאם רוצה לתת להם את הסיפוק הזה. אם להתייחס לדברים באופן עקרוני, הרי שאנו חיים בתוך מסגרת מסוימת. אם מסגרת זו מחייבת, הרי שקודם כל על ההורים לגלות משמעת פנימית, ולקיים מרות לגבי ההחלטות, גם אם זה לא נוח להם.

צליל גורלי: דעתי האישית היא שהילדים במשק חייבים לישון כל השבוע בבתי הילדים, למטרה זו הם קיימים. יחד ם זאת עלינו לא להיות נוקשים בגישה לילד, ולגלות גמישות כלפי רצונותיו. טבעי הדבר שילד רוצה לישון פעם עם הוריו, זה לא צריך להיעשות דווקא בימי שישי, ודווקא כולם בבת אחת. בערב אחד מערבי השבוע ילון אחד הילדים בבית הוריו, בהסדר מראש עם שאר הילדים שישנים אתו בחדר בבית הילדים. הדבר לא יפגע בסדרי הבית…

 

 

 

החלטות בנושא ציוד ללינה משפחתית

בעת המעבר חזרה ללינה משותפת(בשיכון נעורים) מחזירים הילדים את שמיכת החורף וסט אחד של מצעים. הציוד ייבדק במחסן ויהיה לשימוש הילד בבית הילדים. כמו כן יספק המחסן סט מצעים נוסף ויחייב את תקציב הילד במחצית מערכו.

בוגרי י”ב ייקחו אתם את השמיכה והמצעים ויקבלו מיטה מתוצרת-בית וכן זיכוי התקציב למזרון סטנדרטי. בגמר השרות הצבאי יקבלו

זיכוי לשמיכה חדשה. הציוד הקבוע של שיכון נעורים(מיטה מזרון וכו’)

אינו ניתן להעברה

1.8.1980

באופן לגמרי בלתי מתכונן ושלא מרצוננו חזרנו לעידן הלינה המשותפת. משגרי הטילים ההרסניים מצליחים בהחלט לשטות בנו, וכשהילדים ישנים במקלטים עובר הלילה בדממה מוחלטת. לעומת זאת כאשר השארנו אותם לישון בחדרים, נאלצנו לאחר שעה שעתיים להעירם ולהעבירם למקלטים לצלילי התזמורת המתנפצת מסביב. כדי למנוע מהילדים “טרטורים” אלו כשהם עדיין כל כך רחוקים מתקופת שרותם הצבאי, התקבלה החלטה להשכיבם לישון במקלטים, למשך כמה ימים.

13.3.1970

בבתי הילדים: השבוע עברו הילדים האחרונים שעוד ישנו בבתיהם ללינת קבע בחדרי ההורים. ההעברה נעשתה, לצערנו, בצורה לא מסודרת משום שאי אפשר היה למצוא שתי שומרות לילה מתוך רשימה של כ – 40 חברות שהגיע תורן לשמור.

18.10.1974

התחבר אל האתר
דילוג לתוכן